chokladgröt med blåbärsfyllning

2013-07-30 09:42:00    Kost    0 Kommentarer
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Godmorgon världen :)
Idag testade jag ett nytt recept till frukost och oj vad gott det blev :D
 
Receptet:
  • 1 äggvita
  • 1dl havregryn
  • 1msk kakao
  • 1msk kokosflingor
  • 1mks sötning  (jag tog honung)
  • 2msk mjölk
  • 2msk yoghurt
  • blåbär
jag började med att vispa äggvitan lite så den blev lite skummig, sedan hade jag i alla andra ingerdienser (hade även i lite chokladbitar ^^) förutom blåbär och rörde ihop. hälde hälften av smeten i en skål, hade sedan i blåbären och sedan andra halvan av smeten.
Stälde sedan i micron på full effekt i ca 2,5 min :)

_______ Kommentarer ____________________________________